Už nechcem vydať knihu!

3. září 2009 v 23:01 | Zina Sykorská |  Zina Sykorská
K
ľukaté internetové chodníčky ma dnes, po prečítaní si recenzie na knihu Motýlik od Silvie Mozerovej, ktorú na svojom blogu recenzovala Lucy (link), zaviedli na stránku istého slovenského vydavateľstva a následne na miniseriál Chcem vydať knihu. Odkaz na tento článok nájdete až na konci stránky - nechcem, aby ste sa do neho začítali a na môj úbohý článok sa vykašlali. Čo by sa pokojne mohlo stať, keďže ide o text veľmi poučný, kvalitný a najmä - neuveriteľne sarkastický a ironický. A pritom ide takmer o minukurz podnikania plný termínov, ktorým som pomaly ani nerozumela! A i tak som sa s nadšením prečítala až ku koncu! Keby som si konečne naštudovala presnú definíciu slova "cynizmus", budem tvrdiť, že autor bol dokonale cynický. Ale keďže neviem, čo presne to vlastne znamená, radšej sa tohto konštatovania vzdávam...


Oddeľovač

Postrehujete, aký je internet plný mladých "nádejných" autorov alebo pisálkov, ako ich ja nazývam? Vlastne, lepším terminom technicom je skôr 'preplnený'... A okrem faktu, že medzi nich vlastne sama patrím, mnohých z nich aj pravidelne či menej pravidelne čítam. A miestami ma dokonale prekvapujú názory iných čitateľov... Určite sa už i vám stalo, že ste pri dákom tom internetovom dielku narazili na komentár typu: "Mal/a by si to vydať ako knihu!" Dokonca, ak sami píšete, ste podobný komentár možno našli i na svojom blogu... Samozrejme, je veľmi milé, keď vám niečo podobné niekto povie, rovnako ako keď to zahlásite o niekom vy a myslíte to skutočne úprimne. Napriek tomu sa však v kútiku duše nedokážem ubrániť skeptickému pocitu, či je vôbec možné niečo také brať (či už mieniť alebo prijať) skutočne vážne...

A to teraz nevravím len o tých autoroch, ktorý si vydanie vlastnej knihy vlastne ani nezaslúžia... Nerada kazím deťom ilúzie, ale to, že váš poviedkový blog má veľa čitateľov v mnohých prípadoch ešte nemusí znamenať, že viete geniálne písať... Niekedy to môže znamenať akurát tak to, že viete obstojne vypotiť pár viet, máte akú-takú fantáziu, že prispievate pravidelne a preto si na vás ľudia zvykli, obľúbili si vás. Taký čitateľ, ktorý je na vás už naladený a vie, že sa mu dostane pravidelnej dávky vašej pre neho úžasnej tvorby, vám pokojne bude pod nos viazať medové motúziky, no bude to myslieť smrteľne vážne. Aby sme sa ale zle nepochopili... Treba tiež brať ohľad na staré známe porekadlo "koľko ľudí, toľko chutí" - nie vždy sa každému páči to isté. Vždy je tu fanklub a antifanklub... Potom tí, ktorým je všetko vlastne jedno a nakoniec je tu dokonca i hŕstka, ktorej názor obsiahne veta: "A čo je to akože ten Twilight?" (- Twilight bol čistý príklad). No i v tomto funguje demokracia - názor väčšiny preváži. A keď váš blog navštevuje dvesto nadšencov denne, to v žiadnom prípade ešte nie je svetová väčšina. A ani česko-slovenská, dokonca ani len slovenská... A vo väčšine prípadov to už vôbec nie je tá správna vzorka čitateľov - keďže vás pravdepodobne číta iba skupina orientovaná na typ prózy/poézie, ktorý konkrétne píšete. A ten, kto chce uspieť, by mal vedieť osloviť i širšie vrstvy obyvateľstva... Týmto, samozrejme, nikomu nechcem brať ilúzie, hoci podaktorým jedincom by prebudenie sa aj pomohlo...

Oddeľovač

Ale to som priveľmi odbočila... Keďže nám vyvstala skôr otázka, kto si vydať vlastnú knihu vôbec zaslúži? Sem-tam sa mi pod ruku totiž dostane i pomerne zlý príbeh... Ktorý potom priam s nadšením čítam! A to nadšenie ani zďaleka nepramení z toho, že sa konečne blížim k posledným stránkam, nech tá hrôza už skončí! Vôbec nie... Vždy si totiž poviem: "Preboha, ak toto niekto vydal, potom začínam veriť, že i ja mám reálnu šancu raz vydať vlastnú knihu!" Iba pre tento mimoriadne narcistický dôvod tak rada čítam i zlé knihy, hehe... Ale zasa som odbočila od pôvodnej myšlienky... Už ste totižto istotne natrafili na knihu, o ktorej ste si povedali, že si vydanie ani nezaslúžila, pretože neveríte, že môže jestvovať väčšia skupina ľudí, ktorým by sa úprimne páčila. A napriek tomu ju držíte v ruke, má pekný obal, je vytlačená peknou tlačiarenskou čerňou na peknom papiery a má i skutočné ISBN. A na prebale sa dokonca môže objaviť i zmienka o tom, že sa z daného titulu predala už pekná kôpka výtlačkov. Dobre, možno máte len dáky špecifický literárny vkus, preto ten pomaly bestseller považujete iba za brak... A možno skutočne nejde až o také prvotriedne čítanie... A napriek tomu daná kniha seriózne vyšla! Chápete - čo je nemožné pre človeka so slušným balíkom peňazí...? Darmo si hovoríte, že ste na internete minule čítali parádnu poviedku (lebo nie všetci sú také narcisy ako ja, aby si rovno pomysleli, že práve ich vlastné dielko je hodnotnejšie), ktorá by si vydanie zaslúžila oveľa viac ako daná, vami tak odmietaná, kniha. Hovorte si, čo chcete, ale na porekadle "peniaze hýbu svetom" skutočne niečo prosto je...

Za toto odbočovanie by ma mal niekto odstreliť, zasa bude z článku s takou jednoduchou pointou kilometrový žvást... A to som chcela len povedať, že vydať knihu vlastne nie je žiadna sranda... Nie je to také jednoduché, ako si väčšina naivných mladých autorov myslí. Nestačí vbehnúť do najbližšieho vydavateľstva, predložiť im váš rukopis a už ste slávnym spisovateľom. Viete, život prosto nie je jednoduchý...

Oddeľovač

Týmto ale nechcem povedať, napriek značne pesimistickému (pod)tónu článku, že pokúšať sa o presadenie svojho diela v dnešnom dravom svete je už vopred zbytočné. Nie je! Keby nejaký šialený vydavateľ akousi šialenou náhodou zavítal na tento šialený blog a v akomsi šialenom amoku by dospel k šialenému názoru, že mi to šialene dobre píše a už mi ponúka šialenú zmluvu na vydanie dákej mojej šialenej knihy, myslíte si, že odmietnem? Kto z nás by odmietol, preboha?! Veď by to znamenalo splnenie sna väčšiny z nás, spisovateľov-amatérov, ktorý snívame snáď už odvtedy, čo sme sa v dákych šiestich rokoch naučili písať!

Zato stíhačkovať vydavateľstvá s vašimi poviedkami, o ktorých vám najlepšia kamoška povedala, že sú super... Nechcem byť zlá, ale miera objektivity vašej najlepšej kamošky je skutočne minimálna. Vezmite si, že i ja, persona, ktorú väčšina z vás berie skôr ako kritika, snáď ešte nikdy nikoho neskritizovala tak, ako by si skutočne zaslúžil... Fakt. A to sa vám toľkokrát zdá, že som až pritvrdá! V skutočnosti ale ešte nie som... Nerada to hovorím, ale snáď ešte nikdy som nenapísala skutočne skutočnú ostrú kritiku - vždy ju trošku prikrášlim. Nech kritizujem známejšiu tvár, nech kritizujem menej známu osôbku, nech kritizujem totálne neznámeho pisálka - nikdy ale nikdy som nebola čisto úprimná! Prečo? Výčitky svedomia... Fakt. Nemám na to niekomu zbortiť všetky jeho prekrásne ilúzie o tom, ako krásne mu to píše. No možno viac ako tá odvaha mi chýba skôr to právo - právo veľkolepo kritizovať, keby som si sama zaslúžila riadnu kritiku (ktorú mi ešte nikto neposkytol, pch - teda okrem názorov v súťaži Best Fiction 2009)... Možno je požadovanou vlastnosťou každého správneho literárneho kritika tak trochu bezcharakternosť - no povedzte, kto má žalúdok na to, aby niekomu totálne pokazil celoživotný sen, urobil z neho neschopného blázna, zabezpečil mu výsmech širokej verejnosti...?

Oddeľovač

Ach, nevšímajme si ani túto odbočku... Chcela som len povedať, že skôr, ako to s písaním začnete myslieť smrteľne vážne, dokonca najsmrteľnejšie vážne - a síce až na vydanie knihy -, skúste sa spýtať na názor seriózneho kritika, človeka, ktorý sa v tom aspoň mierne vyzná. Nie, najlepšia kamoška, hoc má načítané všetky FF príbehy o Harrym Potterovi po celom česko-slovenskom internete, nie je práve tou najobjektívnejšou kritičkou... A čo takto skúsiť si zasúťažiť v dákej literárnej súťaži, nech vidíte, či ste konkurencieschopný? Dobre, dajme tomu, že sa vám akýmsi zázrakom skutočne podarí nejako presvedčiť dákeho vydavateľa, aby vám dielo vydal... Ani to však nemusí znamenať, že sa bude aj predávať... Dokonca môže zožať kritiku a byť širokému okoliu iba na smiech... Skutočne to celé stojí za to?

Oddeľovač

Viete, kedysi som tiež chcela vydať knihu... Viete, tiež mám toho dosť napísaného (ale nie dostatočne dosť)... Viete, tiež nemám na internete práve tie najhoršie ohlasy (ale ani najlepšie)... Keby mi niekto rovno teraz predložil zmluvu na vydanie dákeho môjho žvástu, okamžite podpisujem... Napriek tomu sa nejdem pretrhnúť, aby som sama prerazila... Je to komplikované, je to riskantné... Človek musí byť priebojný, aby uspel a to ja nie som... Nestačí mi nezáväzne si bľabotať na svojom blogu? Nestačí mi sem-tam sa zúčastniť dákej súťaže a skákať tri metre dvadsať od radosti, keď sa umiestnim? Buďme realisti (a možno kvapku pesimisti), neklaďme na seba priveľké nároky...

Ten, kto je rojko alebo vie, že "risk je zisk", ten nech do toho pokojne ide... Tu má návod (miniseriál Chcem vydať knihu od vydavateľa Mgr. Vladimíra Preložníka). Toto totižto nebol článok ani tak k vám, ako ku mne samej, ja si len rada mykám, prípadne vykám...



 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 StandyB StandyB | Web | 3. září 2009 v 23:40 | Reagovat

ach Ayamee...bolo to poucne citanie....hlavne to o sialenej teorii a sialenom konci a neviem co sialenom xD..a vyjadrim k tomu aj svoj nazor....ja som nikdy nechcela vydat knihu lebo viem ze na to nemam a ani nikdy mat nebudem a ani nikdy v sialenej buducnosti nebude skrat zeby som ju vydala :D je mi to fuk.. proste nechcem a dovod???....je to proste moje a nechcem sa o tom delit s celym svetom...bojim sa kritiky....preto take mini veci o ktore sa snazim a zverejnim povazujem len za zazrak z mojej hlavy ktory sa zopakuje raz za jeden cas..co cas za jeden uhorsky rok...ale pisanie je proste pre mna relax....a som rada ked sa to niekomu paci... ale je to relax proste hobby ktore v mojom pripade nema buducnost...dufam ze tento koment mal aj hlavu aj patu :D

2 Hlas autorky | Tilia Hlas autorky | Tilia | E-mail | Web | 3. září 2009 v 23:57 | Reagovat

[1]: Tvoj komentár mal hlavu aj pätu, neboj sa :D. Ja ťa chápeš - čo je podľa teba písanie pre mňa? Tiež v prvom rade neuveriteľný relax a hobby. Ja mám len kdesi v kútiku duše, kdesi veeeľmi hlboko, ale viem, že to tam i tak je :D, stále zafixované to, že by bolo krásne písať i profesionálne, vydať vlastnú knihu a tak... Ale človek by mal byť sem-tam i realista, treba si uvedomiť, že vydať serióznu knihu, ktorá sa bude predávať, stojí veľa námahy. Nie je to nič jednoduché a častokrát ani nič príjemné - všetka tá kritika a tak -, preto si treba prehodnotiť, či to za to fakt aj stojí... Vieš, keby to bolo také šialene jednoduché ako v mojom šialenom príklade, tak do toho idem :D :-D :-P. Ale fakt nie je, také veci sa stávajú len vo filmoch...

Vieš, dnes sme - naša podarená família - boli na slávnostnej schôdzi mestského zastupiteľstva, pretože môj dedko dostal ocenenie in memoriam ako čestný občan mesta. On bol totižto niečo ako starosta a zaslúžil sa o rozvoj a tak... Bolo to celkom pompézne, a to teraz nemyslím tú oslavu - bývam v malom mestečku, tak akú pompéznosť by som čakala :D? Myslím tú myšlienku. Neoceňovali iba môjho dedka, boli tam ešte piati veľkí ľudia, veľkí pre Jur. A tak som si povedala, že by bolo krásne, keby po mne zostala tiež dáke veľká myšlienka - tým nemyslím, že chcem dostať dáku plaketu, ale chápeš, na tých ľudí sa spomína i po rokoch, pretože urobili čosi významné, neboli až takí obyčajní. Sem-tam sa človek nad svojim životom zamyslí spôsobom: sakra, nechcem sa len tak strácať v dave, chcem urobiť niečo významnejšie, niečo, prečo si ma ľudia budú pamätať. A ja som sa takto zamyslela dnes, bola to príhodná príležitosť :D. Prišla som na to, že jediné, čo ako tak nadštandardne viem, je asi to písanie. Možno by sa dal zanechať odkaz tak. A potom som, akousi divnou súhrou osudu, natrafila na článok, ktorý mi objasnil, že vydať knihu vlastne nie je žiadna sranda. Prehodnocujem priority - je mi toto vážne treba? Vlastná kniha je pekný sen, ale... U mňa je prosto vždy dáke "ale"...

A stavím sa, že TOTO nemala ani hlavu ani pätu :D :-D :-P!!

3 StandyB StandyB | Web | 4. září 2009 v 10:17 | Reagovat

ale ma lebo viem ako sa teraz citis...a viem ze kazdy v kutiku duse by chcel nie len vydat knihu...berme to ako priklad.....ale chcel by nieco vo svete dokazat...aby si ho ludia pamatali..

inac je to krasna predstava keby si aj ty zastavalo miesto ze si nieco dokazala aby ta respektovali a ze ked povedia tvoje priezvisko ze naozaj nieco znamena ale ja viem ze budem vzdy obycajna a nikdy nicim vynimocna...mozem byt tak akurat vynimocna pre svojich priatelov ...rodinu...a svojho priatela...vies ze aspon v niekoho ociach nieco znamenam...

4 StandyB StandyB | Web | 4. září 2009 v 10:18 | Reagovat

uz som to zvrtla na neco uplne ine :D ale tak to je :)

5 Kitty Cat Kitty Cat | 4. září 2009 v 13:15 | Reagovat

No, je to určite o peniazoch..., ale je to samozrejme aj o tom, že slovensko je malé..Keby sme boli dajme tomu v nejakej amerike, tak aj z najväčšieho braku máš šancu, že si zarobíš rozprávkove peniaze...

6 Hlas autorky | Tilia Hlas autorky | Tilia | E-mail | Web | 4. září 2009 v 19:20 | Reagovat

Samozrejme, že to tak je, nevadí, že si odbočila :D. Vezmi si, koľkokrát som poodbočovala ja v tomto článku :D. Máš pravdu - pekné predstavy, no väčšina ľudí (čiže nie len ty, tých šťastlivcov, čo sú iný je fatálna väčšina...) je a zostane iba obyčajných. Výnimoční sú vo svojom okolí, to máš pravdu a väčšine z tej väčšiny to nakoniec aj stačí, hoci sem-tam si povedia, že by bolo pekné byť výnimočným i v širšom ponímaní... Prosto i mne sem-tam takto vystrkujú rožky, keď chcem byť výnimočná pre niekoho viac...

[5]: To je druhá pravda, Kitty Cat. Slovensko je na tom dosť zle - nič v zlom. Nie som nadšená našim knižným trhom... Možno by som vlastne chcela mať normálne vydavateľstvo, čo by vedelo dať šancu i netradičným knihám, mladým autorom... Ale tiež je to stupídny sen, keďže treba prachy a milionár teda nie som a s prácou vydavateľa by som sa ním asi ani nestala... Ale toto je už totálne iná téma, hoci ide tiež o len krásne nafúknutý sen... ;-)

7 Yamitsu Yamitsu | Web | 4. září 2009 v 22:41 | Reagovat

Hmm, to ma vedie k teórii že Meyerová bola milionárkou aj pred Twilightom ("nič v zlom"). Viem, že si fanynka, preto to nerada hovorím tuto (i keď vieš, že si to myslím ^_^) ale tá žena je taká originálna že LOL a jej schopnosť písania je ešte väčšie LOL. Možno si niekto povie, že ani ja nepíšem najlepšie, tak nemôžem kritizovať, ale ja nie som "profesionálna spisovateľka", takže ani nemusím. Väčšina hudobných kritikov tiež nevie spievať ("Ale tí majú za sebou školu!" - nemusím mať školu na to, aby som vedela že kvalita Twilightu je biedna, s 200 prívlastkami na adresu Eda v jednej knihe na 400 stranách, prosím vás).

Ja väčšinou, keď viem že vec čo mi prišla na um, nemá dajaký prepracovaný príbeh, myšlienku, pointu, ani to nezačnem písať - alebo začnem, ale potom ma osvieti a vykašlem sa na to (ako si mala šancu vidieť XD). To je dôvod prečo už asi polrok nosím v hlave myšlienku a stále som ju nezačala písať. V skutočnosti, jediná vec na kt. som bola kedy hrdá (pokojne to poviem) bol môj Červený Liek, lebo to malo hlbšiu myšlienku (možno ju nevidel každý, lebo sa nad tým nezamýšľal, lebo to nebolo len o chlapcovi kt. sa stal upírom) - možno som mohla trochu viac rozviť úvahy, ale obsiahli všetko, čo som chcela. Moja predstavivosť je hrozná - fantáziu mám, ale to a predstavivosť sú dva rozdielne pojmy - pre mňa je utrpením venovať sa popisu dajakej izby alebo prostredia (pre toto nepovažujem písanie za hobby, lebo ma to trápi, píšem, lebo sa mi to páči), ale v tej poviedke som to, myslím, zvládla celkom dobre. Je to len môj názor, no všetko ostatné svoje považujem za hlúposti, len toto jediné nie. Ale je to týždeň čo mám 17 rokov, nikto odo mňa nemôže očakávať majstrovské dielo vo všetkých oblastiach ^_^. Eto, článok je trochu o inom, že?
Vlastne mňa nikdy nelákalo vydať knihu - nevravím, že by sa mi to nepáčilo, ale to by som sa najprv musela pozrieť do budúcnosti a vidieť že to malo úspech, lol. Ale nikdy ma to nejako nebralo, aj keby to bolo neviem ako dobre napísané - zoberme si Meno Vetra od Patricka Rothfussa, bože, to dielo je masterpiece čo sa týka príbehu, písania, postáv (Kvothe, milujem ťa) a ešte keď som sa dočítala, že je to jeho prvotina vo fantasy oblasti, tak som bola taká že WTF?
Podobne Stratený svet v podzemí a pokračovanie (už sa teším na trojku!!) - príbeh to nemusí mať najoriginálnejší, bože, ale to písanie! Pri nikom som si prostredie nevedela predstaviť tak skvele ako pri tomto. Tie opisy sú priam dych-berúce.
No ale nájdeš to na titulkách časopisov ako Twilight alebo Harryho Pottera? Stratený svet v podzemí m-o-ž-n-o, ale Meno Vetra ťažko. Dnes skrátka letia knihy, ktoré sa čítajú ľahko - ako HP a Twilight. Pán Prsteňov je drastické čítanie, ale silný dôvod jeho popularity sú úspešné filmy.
Ani Meyerová nepíše najlepšie a stala sa slávnou (ale tento prípad, úprimne, nechápem, veď téma upírov nie je nová? Je to Bellina obsesia voči upírovi, ktorá ľudí tak berie a nenáročné čítanie? Mama kamarátky mi povedala, že jej sa to páči pre to, lebo ona nemá čas zaoberať sa zložitými knihami - Twilight je pre ňu RELAX; Rowlingová píše nadmerne pútavo, a vskutku obdivujem ako dokázala tak skvele skĺbiť príbeh, veď ako dlho ho písala! Ani to nechodilo okolo originality, ale tam šlo o jej písanie - bože, keď si predstavím Tolkiena písať o Harrym a Voldemortovi, NIKDY by sa to nestalo populárnym, lebo Tolkien písal až nepekne zložito, veď ja som sa dodnes neprebojovala cez pár kapitol v strede tretej časti Pána Prsteňov a to to mám doma už pár rokov - hoci to bolo vtedy, keď som to nedávno začala čítať nanovo, tak ma to perfektne bavilo, pričom predtým ma začiatok nudil). No, vlastne už končím, lebo zase idem od veci, napokon, to je typické pre mňa XD

Hmm, ja chcem zanechať odkaz v grafike. Raz zo mňa bude druhý Makoto Shinkai XDDDDD (ale len v grafike, jeho príbehy ma nudia)

8 Hlas autorky | Tilia Hlas autorky | Tilia | E-mail | Web | 5. září 2009 v 1:20 | Reagovat

[7]: Musíš všade vytiahnuť ten Twilight? Napíšem recenziu na tretí diel a to teprve uvidíš, aká som ti ja fanynka (nenávidím Belle - prosím ťa, to koľko fanúšikov Twilightu nenávidí Bellu? - ja som prosto divný fanda :D)! Prečo zožal úspech? No je to prosto relax, nič komplijetid a človek sem-tam potrebuje oddych. A nechutne klišé romantiku, ak ju nemá v skutočnom živote. Všetky tie ženy to čítajú, lebo Edo je dokonalý muž a ony si uvedomia, že aj ony by chceli takého, ale taký neexistuje. Je iba Edo... :D

Čo sa Rowly týka - tá prosto vedela písať a zosnovať príbeh tak, aby jej každá maličkosť sedela, každá maličkosť k niečomu viedla. Mala to brutálne premyslené a prosto sa jej to podarilo rovnako dobre napísať. Hoci podľa mňa pri posledných knihách už pomaly nestačila s dychom, keďže tú sedmičku totálne dototo... Ale neviem, či sa jej niekedy podarí napísať ešte niečo také dobré...

Tolkien? Myslím, že som nikdy nedočítala ani druhú knihu a ako priaznivec fantasy sa až hanbím, že som si nedočítala do konca nič od otca fantasy... Tak som minule nabehla do Lacne knihy, bo tam mali lacné vydania LOTR, ale mali iba jedničku, nie trojku, ktorá mi v knižnici chýba - kebyže mám všetky tri, donútim sa to prečítať!! Nemali, kúpila som si Cabotovú :D... Tá nemá tiež žiadnu hlbokú myšlienku, ale rada ju čítam, lebo je zábavná a americká :D. Sú totižto rôzne typy literatúry - oddychová, filozofickejšia... Ja rada čítam z každého rožku trošku :D.

Aktuálne čítam Trinásty príbeh a to je aká paráda!! Trochu temné, láska ku knihám, dvojčatá, okorenené krásnymi úvahami - wow kniha!

Ale odbočujeeeeeeeeeeeem!

Chcela som sa chytiť toho, že si hrdá iba na tvoj Červený liek. Po pravde, aj ja som hrdá iba na jedno jediné svoje dielo a síce na Neviditeľnú opicu. Možno ten zvyšok nepovažujem za doslovné hlúposti, ale nepovažujem to za nič svetoborné...

Čiže ty ideš dravo za snom byť Makotom Shinkaiom, čo :D? A myslíš to smrteľne vážne?

Pretože ono by ten nadpis tohto článku mal vlastne obsahovať skôr otáznik... Aj ja totižto túžim po zanechaní odkazu a v mojom prípade to môže byť iba tá literatúra, ale nie som si tým až taká úplne istá, pretože je to ťažké, ja som lenivá a nepriebojná... :D

9 StandyB StandyB | Web | 5. září 2009 v 7:52 | Reagovat

mno nadviazem na posledny koment ja v Twilight-e tiez neznasam Bellu :D uvedomila som si to po druhom kompletnom precitani... z nej sa stala sebecka osoba.....proste uplne sa za tie tri knihy zmenila...ale dalej ani ň dokial nedocitas BD :P

a Rowla...och to mi nespominaj...ta 7! taaaa 7!!! ja ju vobec neakceptujem..je to proste blbost az to boli :(...bojkotujem na to ist aj do kina :(

10 Crazy Crazy | Web | 5. září 2009 v 9:41 | Reagovat

Aby si si nemyslela, že som tento článok nečítala. Čítala, ale keď som napísala krásne dlhý komentár, sekol mi počítač, musela som ho reštartovať a hoci som si to skopírovala, po reštartovaní to bolo v ***... Prisahám, nemala som chuť písať ho odznova.

Pamätám si len, že tam bolo dačo, že podľa mňa ty si na to vždy mala, stačilo sa len trocha zlepšiť a tiež som ti písala, že to nehovorím preto, lebo ťa mám proste rada, ale že to myslím vážne.
Taktiež som písala o Twilighte :D Že tiež by to podľa mňa nevydali, no pre baby je to dobrá kniha, je romantická a sladká, sladká, sladká!! Ale keď si to tak uvážiš, zápletka je o ničom. A myslím všetky časti! Ide pri tomto len o to, že Meyerová proste nádherne píše, čo ťa úplne tiahne do deja, a hoci je to občas pekná kravina, nevšímaš si to.

Viem, že som písala, že ja som nikdy nechcela nič zo svojej tvorby vydať ako knihu, jednoducho som len chcela napísať niečo, čo aj dokončím (čo je vždy môj najväčší problém :D) a bude sa to ľuďom páčiť. Ale aj tak som sa vždy tešila, že by si raz mohla tú knihu vydať, ale na druhej strane, máš pravdu. Ten článok, na ktorý tam máš odkaz, som ani čítať nemusela (ale čítala som ho, preto to viem), tie veci som už dávno vedela. Teda, že vydať knihu určite nie je prechádzka ružovým sadom, hoci si ju prakticky môžeš vydať sám, potom ide však ešte o názor kritikov a podobne...jednoducho, toto som ja nikdy nechcela ;)

Práve som dočítala Yamitsuin komentár a tvoju odpoveď...zapájam sa! :-D

Čo sa týka Belly, v každom diele jej Edo hovorí aká je ľudská a nesebecká... Práve naopak, sebecká je až hrúza! Nehovorím, že ju neznášam, ako vpodaltorí ale nie je mi zrovna dvakrát sympatická. Ale to by bolo na dlhšie. Twilight je obľúbený len vďaka Edovi (t.j. popis dokonalého chlapa), romatike a že je to také divné fantasy... A márne som dúfala, že tam bude zaujímavejšia zápletka alebo žeby to nadväzovalo, ako pri Rowlingovej...nadväzovalo, ale bolo to také slepé tápanie, autorke dačo nové napadlo a snažila sa to tam vtesnať, čo vyznelo horšie, ako keby to tam ani nedala. A napriek tejto kritike Twilight prosto čítam :D Ide tam o to, ako autorka opisuje tie pocity...to je proste akoby ste to zažívali :-P Až na to vzdychanie nad Edom, to si mohla Meyerová odpustiť :D:D

Čo sa týka HP7, nechápem, čo sa vám na tom nepáči! Myslím, že to bolo dosť dobré - hoci ma prekvapil koniec, ale aj tak mám tú knihu hrozne rada. Pamätám si, ako som to čítala prvý raz, a snažila som sa nepozerať sa na posledné strany, aby som nevedela, ako to skončí :D Viete aký to bol pre mňa problém? Bolo to hrozné dodržať! :-D  

A ak mám porovnať Twilight a HP...hádajte, čo si vyberiem? :-P (HP, ak to dakmu nedošlo :-D)

11 Yamitsu Yamitsu | Web | 5. září 2009 v 15:54 | Reagovat

Pravdaže musím vytiahnuť Twilight, lebo to práve to letí, i keď kvalita na nič a ty píšeš práve o tom, ako by knihy chceli vydať tí, kt. nevedia písať, a ona ju just vydala a nevie písať!! Je to priam žiarivý príklad. Tým som sa chcela dostať ku tomu, že v dnešnej dobe ti bežní čitatelia kašlú na to ako je to napísané, pokiaľ je to napísané pútavo a ľahko. Zaujíma to iba kritikov, ale teba zaujímajú predaje, nie kritici.
Ono, ľudia čítajú stále menej a menej a už keď, tak uprednostia niečo jednoduchšie, čomu skvele rozumiem, ani ja nemám stále náladu na prvotriedne zložitosti, no i tak.
Ja skrátka považujem za nefér, že existuje desaťitisíc lepších kníh, ktorým sa popularita NIKDY nedostane a niečo, čo by dokázal napísať každý so štipkou talentu je všade. (ja tvoje denníkoidné zápisy považujem za ĎALEKO zaujímavejšie čítanie, mám na mysli spôsob písania, než Meyerovej knihy - chcela by som aby si napísala nejaké dielko s ja rozprávaním)

No ja by som sa chcela venovať virtuálnej grafike a grafickému designu - robenie designov, grafické úpravy, a klamala by som, keby som povedala, že by som nechcela kresliť rozprávky, resp anime, ale o tom zatiaľ nemôžem reálne hovoriť. Predvčerom som sa bola zapísať na výtvarnú, na umeleckú školu, snáď mi to trochu pomôže v kreslení, kúpila som si knihu o základoch kreslenia - teda pravdaže sa najprv potrebujem naučiť kresliť. Ďalšou vecou je prinútiť tablet fungovať. A ten najväčší problém - lenivosť. Nie, najväčší problém je otázka vysokej školy, lebo mám vytipované dve, ale na obe mi treba zabrať, lebo sa to na škole nevyučuje. Aha, aha, LENIVOSŤ. Potom budem ľutovať, ja to viem.

A tiež neviem, čo sa ti nepáčilo na posledných dieloch HP? :O Veď sedmička bola dobrá. Ak si odmyslíme ten epilóg, ehm ... a potom smrť istých obľúbených postáv XD Ale asi to tak muselo byť, no...  

12 Hlas autorky | Tilia Hlas autorky | Tilia | E-mail | Web | 5. září 2009 v 19:29 | Reagovat

[9]: Ja som si fakt, že nenávidím Bellu, uvedomila v treťom diele, asi to vytiahnem, keď budem písať recenziu :D. Takže si tiež proti 7-mičke?! Super, tunak dámy pod tebou sú totiž všetkými desiatimi za ňu! Ale koľko ľudí, toľko chutí, ja som len happy, že v tom svojom negatívnom názore nie som sama :D...

[10]: Poznám zlato, keď ti čo i len blog.cz zruší koment a ty si ho zabudneš skopčiť a komu by sa to chcelo písať dvakrát, najmä ak sa prvýkrát dosť rozkecal? Čiže si cením, že si to napísala predsa len ešte raz ;-).

Čo sa týka toho, ako si mi povedala, že si zaslúžim vydanie knihy a myslela si to smrteľne vážne, to si, samozrejme, vážim. Asi som prosto len priveľký skeptik, priveľký perfekcionista...

Twilight? On ani nemá dej, povedala si to dokonale. Ale to vykreslenie pocitov, to je krásne, možno je to aj v tom... Ale Bellu fakt nemám rada... Vlastne ani Eda moc, on je až pridokonalý a to je mierne až desivé...

A čo sa mi neľúbi na 7-mičke? Stačí, keď poviem, že všetko :D :D :D?

[11]: Ty kokso, vo vašich (teraz ti nevykám, myslím všeobecne všetky komenty tu) komentoch som schytala dosť pochvál, až sa pomaly červenám. Vraj moje denníkoidnosti lepšie ako písanie Meyerovej? Hehe :D. Ale každý má iný vkus, no, o tebe je známe, že Meyerová ti nejde, čižeee :D...

A jasné, že je nefér, že lepším knihám sa nedostane toľkej popularity... Ale ľudia faktť čítajú čím ďalej, tým menej a ak už niečo čítajú, tak je to dačo nezložité, krátke, jednoduché... Možno sú aj oni lenivý :D...

To som už trošku narážala na tú tvoju lenivosť... Náhodou, to, že si sa šla prihlásiť na tú výtvarku, to beriem ako parádny počin! Vezmi si mňa, aká som lenivá - stihla som sa zapojiť až do dvoch literárnych súťaží, inak sa mi nikdy nechcelo alebo som prešvihla uzávierku, lebo sa mi nechcelo sa ani len mrknúť, kedy tý uzávierka je. Takže tak... :D

A čo sa mi nepáčilo na posledných knihách? Mne sa nepáčil predovšetkým záver 7-mičky, presne ten epilóg. A dobre, smrť obľúbených postáv beriem, ale nemusela ju odbiť jednou vetou, veď boli obľúbené!! Beriem to ako neúctu k nim, odflákla to... Potom napr. Dumbledorova homosexualita... Tá síce nebola v knihe a vlastne práve zo je na tom ten najväčší paradox - načo to vlastne riešila na dákej tlačovke, keď to v knihe samotnej ani nebolo. Vraj tam boli náznaky, no... Veď ja si to prečítam znova a... Musím! :D Ale toto je už totál iná téma, no... :-D

13 Loooki Loooki | Web | 8. září 2009 v 20:43 | Reagovat

Zina toto bolo nádherne vtipné vystižné, pretože v tom bola PRAVDA :-) kvôli tomu ťa obľubujem.

14 Hlas autorky | Tilia Hlas autorky | Tilia | E-mail | Web | 9. září 2009 v 21:10 | Reagovat

[13]: Och, Loooki, díky, díky, díky moooc :-D.

15 Lucy Lucy | E-mail | Web | 12. září 2009 v 21:09 | Reagovat

takze, srdiecko, takto, celkom
fajn clanok a vlastne mas
pravdu, ale z toho clanku na
enigme si nic nerob, bo to je
podla mna prilis neviem ako to
povedat- zdramatizovane, lebo
polovica (ta vacsia)autorov si
knihy napr. rozhodne nefinancovaala
sama, lebo to ani nie je mozne
proste sa len snaz, aby sa
tvoje diela nejakym vydavatelom
pacili, mne napr. jeden povedal,
ze pisem sice pekne, ale na
vydanie to este nie je...

16 Lucy Lucy | E-mail | Web | 12. září 2009 v 21:10 | Reagovat

boze, jak divno som nahodila ten koment

17 Hlas autorky | Tilia Hlas autorky | Tilia | E-mail | Web | 13. září 2009 v 23:01 | Reagovat

[16]: Ako báseň, hehe :D!

[15]: Nooo, aj tento môj článok je vlastne dosť zdramatizovaný :D. Samozrejme, že ja sa snažím a aj budem (až prestanem byť taký lenivý a vráti sa mi múza - aneb výhovorky, výhovorky :-D)... Možno to celé vyznelo, že vydanie knihy považujem za dáky nonsens, prosto absolútnu nemožnosť; ale myslela som to skôr tak, že ono je to len veľmi ťažké, omnoho komplikovanejšie, ako sa môže na prvý pohľad zdať :D. Prosto to považujem za akosi privysokú ambíciu, ktorú oficiálne zatiaľ ešte nemám... Možno len tak neoficiálne, ale nie som na ňu prosto zameraná alebo tak :D... Chápeš, nie? Písať píšem a budem stále a ak by som sa ako autor páčila, budeme len happy ako happy hippo, ale podnikať pre to niečo akčnejšie ako je napríklad výlet do dákeho vydavateľstva s dákou poviedočkou, to prosto nie :D. Teraz mám ambíciu niečo dopísať a zviazať si to!! Našla som na devarte peknušké návody na viazanie kníh a úplne ma to fascinovalo!! Mám námet na darčeky, minimálne :D!! Ale toto je už mimo pôvodnú témičku :-D...

18 jannus jannus | Web | 21. září 2009 v 14:14 | Reagovat

Prečítaj si toto; možno ti to zdvihne náladu ohľadom vydania knihy ;-)

http://www.vydejteknihu.cz/Default.aspx

19 Hlas autorky | Tilia Hlas autorky | Tilia | E-mail | Web | 21. září 2009 v 23:23 | Reagovat

[18]: Júúú, díky za to, že na mňa myslíš :-). A hej, znie to pekne, ale je to len české vydavateľstvo :-(... Škoda, že podobná iniciatíva nie je i na Slovensku... Ja si založím vlastné vydavateľstvo ;-)

20 betkabialikova betkabialikova | E-mail | 23. dubna 2013 v 20:33 | Reagovat

Uplný súhlas! :-) Všetky vydavateľstvá to ponúkajú strašne jednoducho,poslať vo Worde podpísať zmluvu a je to! :D Aj ja som bola ešte pred nedávnom taká,chcela som vydať knihu :-) bude sa ti to zdať smiešne ale mám len 12 :-D ale po pár úvahách a prečítaní (aj tvojho) článku som sa rozhodla že to založím do šuflíka  a počkám.Kým získam skúsenosti,zapájam sa do každej jednej literárnej súťaže do akej sa dá,radím sa zo slovenčinármi a píšem.Veľa čítam a s každej knihy si niečo odnesiem.Potom si nájdem niekoho kto to seriozne ohodnotí a uvidím či do toho pôjdem na vlastnú päsť alebo do vydavaťeľstva. :-) Bola by si dobrý kritik,úprimná a pravdivá! :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama